وبلاگ ماندگار
وبلاگ ماندگار

بازاريابي چريكي؟
عبارت بازاريابي چريكي الهام گرفته از عمليات چريكي است و به نوعي عمليات جنگي خارج از قواعد معمول اشاره دارد كه سروكار آن با تاكنيك‌هاي استراتژيك كوچك براي استفاده‌ي غيرنظاميان مسلح است. بسياري از اين تاكتيك‌ها شامل كمين كردن، عمليات تخريبي، حمله‌‌ي ناگهاني با نفرات كم و عنصر غافلگيري هستند. بازاريابي چريكي تا حد زيادي از همان تاكتيك‌هاي عمليات چريكي در دنياي بازاريابي استفاده مي‌كند. سربازها در جنگ‌هاي چريكي يا نامنظم، از حركات غيرقابل‌پيشبيني و غافلگيركننده براي شكست دشمن استفاده مي‌كنند. براي مثال، در مسير حركت نيروهاي دشمن، كمين مي‌نشينند يا در نيمه‌شب، به اردوگاه دشمن شبيخون مي‌زنند.

بازاريابي پارتيزاني چيه اصلا؟
بازاريابي پارتيزاني يا بازاريابي چريكي كه در انگليسي به نام گوريلا ماركتينگ (Guerrilla Marketing) شناخته مي‌شود،

يك استراتژي مشاوره تبليغاتي نامتعارف است كه سعي مي‌كند با حداقل هزينه مالي، بيشترين بازخورد را داشته باشد.

به عبارتي ديگر بازاريابي چريكي يعني

استفاده از استراتژي‌هايي ارزان و خلاقانه و با استفاده از ابزارهايي غير معمول، در جهت پيشبرد اهداف بازاريابي‌مان.

بازاريابي چريكي از كجا اومد؟
پدر علم بازاريابي پارتيزاني، «جي كنراد لوينسون» است كه در سال 1984 كتابي با نام «بازاريابي پارتيزاني» را چاپ كرد كه در آن ضمن معرفي اين روش، تمركزش را بر اين موضوع گذاشت كه چطور يك شركت كوچك مي‌تواند با بودجه كم، با شركت‌هاي بزرگ‌تر رقابت كند.

6 مدل بازاريابي چريكي يا پارتيزاني
1#:گوريلا ماركتينگ خارجي يا محيطي(Ambient Media)

چيزي را در محيط بيرون، يك جوري به حوزه كسب و كارمان ربط بدهيم يا اضافه كردن چيزهايي به آنچه از قبل در محيط شهري وجود داشته است.

در واقع بجاي بيلبوردهاي متعارف بيايم و تبليغمان را مثلا روي درپوش هاي فاضلاب در خيابان، در ايستگاه هاي اتوبوس،در بزرگراه هاچيزهايي كه مخاطب شوكه شود و چيز كيف شود.

 

يك نمونه ساده بازاريابي چريكي در تبليغات
فردي صاحب يك مغازه كتاب فروشي كوچك بود كه در ميان دو كتاب فروشي بزرگ و معتبر قرار داشت، روزي هنگام مراجعه به محل كار خود متوجه تابلو مغازه سمت راستي با عنوان “فروش عظيم جشن سالگرد، 50 درصد تخفيف” شد. اين تابلو حتي از سردر مغازه نيز بزرگتر بود و بسيار جلب توجه ميكرد. روز بعد مغازه سمت چپي نيز تابلويي با عنوان “حراج بزرگ، 60 درصد تخفيف” نصب نمود و مغازه اين شخص در ميان ايندو بيش از پيش محقر بنظر ميرسيد. صاحب اين كتاب فروشي كوچك چه كاري ميتوانست انجام دهد؟
از آنجايي كه او يك بازارياب چريكي بود، تابلويي متفاوت براي خود طراحي نمود و در سردر مغازه نصب نمود،رو اين تابلو نوشته شده بود “در ورودي اصلي”!

3 اصل اساسي در بازاريابي پارتيزاني يا چريكي
1- استراتژي‌هاي نامعمول بازاريابي

2-تبليغات بايد كم هزينه باشد

3- قدرت تخيل بالا

بعد از بازاريابي چريكي چه اتفاقي مي افتد؟
1- ميخكوب كردن مشتريان

2-ايجاد تأثيري ماندگار

3- سروصداي فراوان بين مردم

در بازاريابي چريكي هدف برانگيختن مشتري در سطحي شخصي‌تر و به‌ يادماندني‌تر است.

چطور بفهميم يك تبليغ چريكي است؟
هر تبليغ چريكي بايد 2 شرط داشته باشد.

1-غير منتظره

2- تبليغات بايد خلاق باشد

اين 2 شرط باعث مي شوند يك عكس العمل عاطفي در افراد اتفاق بيفتد.كه معمولا هشت احساس زير را بر مي انگيزند.

عصبانيت، ترس، انزجار، غم، تعجب و حيرت، شادي، احساس گناه و شرم

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۰:۱۶ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی