تراكت چيست؟
تراكت تبليغاتي به برگه چاپي و قابل لمسي گفته ميشود كه صاحبان كسبوكار براي معرفي محصولات يا خدمات خود، يا اعلام رويداد يا نمايشگاهي كه در آن شركت كردهاند از آن استفاده ميكنند. فرقي نميكند كه صاحب يك كسبوكار كوچك يا بزرگي باشيد، شما ميتوانيد با استفاده از چاپ تراكت پيام تبليغاتي خود را مستقيماً به دست مخاطبان اصلي برسانيد.
تراكت تبليغاتي چيست ومهمترين مزاياي استفاده از آن چيست؟
نحوه توزيع تراكت در راستاي فروش
استفاده از تراكت باعث معرفي كسبوكارها، افزايش فروش و برندينگ ميشود. چگونگي توزيع و رساندن تراكت به دست مخاطبان از اهميت ويژهاي برخوردار است. تراكتهاي تبليغاتي با چندين روش متفاوت به دست مخاطبان ميرسد، كه ميتوان به انواع روشهاي توزيع آن به شرح ذيل اشاره كرد:
پخش تراكت در خيابانها: آنچه كه عموم مردم ميپندارند اين است كه، پخش تراكت در سطح خيابانهاي شهر بي هدف بوده و بازخوردي ندارد، اين در حالي است كه پخش تراكت ميتواند كاملا هدفمند باشد و به دست مخاطبان اصلي شما برسد. درنظر بگيريد كه يك آرايشگاه بانوان ميتواند با پخش تراكت در خيابانهاي محل، آن را به دست مخاطبان اصلي (بانوان آن محل) برساند.
قراردادن تراكت بر روي شيشه خودرو: برخي از كسبوكارها براي تبليغات خود تمايل دارند كه تراكت را بر روي شيشه خودرو افراد قرار دهند. (ما اين روش را توصيه نميكنيم)
پخش تراكت در نمايشگاهها و رويدادها: زماني كه در نمايشگاه يا رويدادي شركت كردهايد، با پخش تراكت در ميان شركتكنندگان ميتوانيد مخاطبان اصلي را جذب برند خود كنيد.
ملموس و قابل مشاهده بودن
ملموس و قابل مشاهده بودن، يكي از مزاياي مورد استفاده تراكت است. زيرا شما مطمئن ميشويد كه پيامتان مستقيماَ به دست مخاطبان ميرسد. استفاده از خلاقيت، نوع و جنس كاغذ از اهميت بسياري برخوردار است. اگر تراكت از جنس مناسب، كاغذ مناسب و خلاقيت خوبي برخوردار باشد، تاثير فوق العادهاي در ذهن مخاطبان خواهد گذاشت.
مقرون به صرفه بودن
همانطور كه اشاره شد، روشهاي پرهزينه تبليغاتي ديگري وجود دارند كه مخاطب اصلي را مورد هدف قرار نميدهند. چاپ تراكت هزينههاي تبليغاتي را به شدت كاهش ميدهد و جزء تاثيرگذارترين روشهاي تبليغاتي است كه با پرداخت هزينههاي كمتر، پيام شما را به مخاطبان اصلي ميرساند.
بازاريابي سريع
زماني كه در نمايشگاه يا رويدادي شركت كرده باشيد با ارائه تراكت به مخاطبان در همان لحظه ميتوانيد، پيغام تبليغاتي خود را مستقيماً به دست آنها برسانيد. از طرفي ميتوان با قراردادن QR Code يا كد تخفيف بر روي “تراكت” مخاطبان را ترغيب كرد تا از تخفيف محصولات يا خدمات استفاده كنند. براي مشاوره تبليغاتي با ما همراه باشيد
تبليغات براي كسبوكارهاي محلي
كسبوكارهاي كوچك محلي مانند: آرايشگاهها، رستورانها، سوپرماركتها و … كه بر پايه ارائه مستقيم كالا يا خدمات استوارهستند و مخاطبان اصلي آنها ساكنين محل ميباشند، ازطريق “تراكتهاي تبليغاتي” ميتوانند محصولات يا خدمات خود را در سطح آن محل معرفي كنند.
تراكت تبليغاتي چيست ومهمترين مزاياي استفاده از آن چيست؟
مزاياي مهم استفاده از تراكت
ما در اين مقاله ميخواهيم به 6 مزيت مهم استفاده از تراكت اشاره كنيم:
هدف قرار دادن مخاطبان اصلي
استفاده از تراكت يكي از بهترين روشهاي تبليغات چاپي براي رساندن پيام شما به مخاطبان است. مخاطبان علاقه دارند تا محتوايي كه نيازشان را برطرف ميكند را مطالعه كنند. شما ميتوانيد با استفاده از يك جمله كوتاه تبليغاتي، پيام خود را به مخاطبان اصلي خود برسانيد.
اطلاع رساني سريع و آسان
شما ميتوانيد با نوشتن يك پيام كوتاه تبليغاتي بر روي تراكت محصولات يا خدمات خود را معرفي كنيد. همچنين با قراردادن شماره تماس، آدرس شركت، آدرس سايت و حتي آدرس شبكههاي اجتماعي از مخاطبان خود بخواهيد جهت دريافت اطلاعات بيشتر با شما در ارتباط باشند.
بازدید: