تفاوت در نحوه توزيع
تراكت يكي از روشهاي تبليغاتي است كه با انتقال پيام به مخاطب هدف، ميتواند مشتريان بالقوه را به مشتريان بالفعل تبديل كند. افزايش تعداد مشتريان بالفعل، باعث افزايش ميزان فروش و درآمد ميشود. مشاوره تبليغاتي گاهي ممكن است كه مخاطبان هدف عموم مردم باشند و گاهي ممكن است كه آنها را بتوان از نظر جنسيت، سن، ميزان تحصيلات و … دستهبندي كرد.
استفاده از بروشور به مشتريان كمك ميكند كه بتوانند با نحوه استفاده از محصولات يا خدمات آشنا شوند به همين منظور معمولاً بروشور در جعبهاي كه محصولات قرار ميگيرند يا هنگام معرفي خدمات به مشتريان ارائه ميگردد تا مشتريان پس از مطالعه آن بتوانند با نحوه كاربرد محصولات يا خدمات آن كسبوكار آشنا شوند.
تفاوت در اندازه و سايز
تراكت و بروشور تفاوت چشمگيري در اندازه و سايز ندارند؛ معمولا تراكت در اندازه A5 و جهت انجام تبليغات و بروشور در اندازه A4 و به عنوان راهنماي محصولات مورد استفاده قرار ميگيرد.
تفاوت درحجم و نوع محتوا
همانطور كه اشاره شد تراكت در اندازههاي كوچكتري نسبت به بروشور طراحي ميگردد به همين دليل امكان درج محتواي كمتري به هنگام طراحي تراكت وجود دارد. محتوايي كه داخل تراكت درج ميگردد حاوي يك پيام كوتاه تبليغاتي است كه هرچقدر اين پيام بياني شفاف داشته باشد مشتري را يك قدم به فروش نزديكتر ميكند. پخش تراكت اين در حالي است كه ميتوان حجم بيشتري از محتوا را بر روي بروشور درج كرد و به همين دليل بروشورها به عنوان راهنماي معرفي محصولات يا خدمات مورد استفاده قرار ميگيرند.
تفاوت درنحوه استفاده و كاربرد
تراكت معمولاً تك برگ و شامل يك پيام كوتاه تبليغاتي ميباشد، اين در حالي است كه بروشور شامل چند لت (به هر بخشي كه بعد از تاكردن يك برگه به وجود ميآيد.) بوده و اطلاعاتي را جهت راهنمائي محصولات يا خدمات ارائه ميدهد.
بازدید: