وبلاگ ماندگار
وبلاگ ماندگار

شناخت جامعه هدف
هر چقدر كه شناخت جامع تري از بازار هدفتان داشته باشيد مراحل كار شما ساده تر خواهد شد. شناخت مخاطب به شما كمك مي كند تا بدانيد كه از چه تركيب رنگي ، تصاوير و متني استفاده كنيد و در چه مكان هايي تراكت را توزيع نماييد تا جوابدهي مناسب تري داشته باشيد. پس با دقت كافي بازار هدف و مخاطب را شناسايي كنيد. اگر شخصي به اين جامعه هدف دقت نكند مطمئنا اشتباه بزرگي انجام داده و خسارت هاي مالي زيادي را بايد پرداخت كند. بعنوان مثال مجموعه اي كه كار برگزاري كلاس هاي كنكور را انجام مي دهد مي تواند تراكت خود را در نزديكي مدارس براي مخاطبيني كه به اين موضوع نياز دارند پخش نمايد.

مكان مناسب براي پخش تراكت
بهترين مكان را براي پخش تراكت انتخاب كنيد. تراكت ها را در اطراف محل كسب و كار خود پخش كنيد تا همه افراد منطقه با كسب و كار شما آشنا شوند اين راهكار به عنوان مثال براي رستوران ها بسيار مفيد خواهد بود.

فرآيند پخش تراكت
علاوه بر مواردي كه در طراحي و چاپ تراكت بايد در نظر گرفته شود، پخش تراكت هم بايد به درستي و با برنامه ريزي صورت گيرد.

براي نتيجه بخش بودن تراكت ها، پخش تراكت از عوامل مهم و موثر به شمار مي آيد. تراكت را به صورت منظم هر ماه پخش نماييد و از چاپ و پخش تراكت بعد از يك دوره نا اميد نشويد. حتي بعد از رسيدن به نتيجه، اين كار را متوقف نكنيد و قدرتمند جايگاه خود را حفظ كنيد. زيرا پس از گذشت زمان به راحتي مردم شما را فراموش خواهند كرد. پس از هر بار چاپ و پخش تراكت، بازخورد ها را بررسي و مشكلات را برطرف كنيد و تراكت ها را از سري قبل بهينه و بهبود بخشيد.

در انتخاب شخصي كه قرار است تراكت ها را پخش كند دقت كنيد تا پخش به صورت حرفه اي و درست انجام شود. كسي كه تراكت را پخش مي كند نقش بسيار مهمي در اثربخش بودن تبليغات شما دارد.

روش هاي مختلف پخش تراكت
تراكت در تبليغات معمولا با چندين روش متعدد توزيع و پخش مي گردد. كه از آن جمله مي توان به پخش تراكت توسط شخصي در محدوده اي مشخص، فرستادن به درب منازل، توزيع كردن بين مردم در نمايشگاه ها، مراسم هاي خاص و همراه با ساك هاي خريد اشاره كرد. با مشاوره تبليغاتي بهترين نتيجه را دريافت كنيد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۵:۱۴ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

تراكت چيست؟
تراكت تبليغاتي به برگه چاپي و قابل لمسي گفته مي‌شود كه صاحبان كسب‌وكار براي معرفي محصولات يا خدمات خود، يا اعلام رويداد يا نمايشگاهي كه در آن شركت كرده‌اند از آن استفاده مي‌كنند. فرقي نمي‌كند كه صاحب يك كسب‌وكار كوچك يا بزرگي باشيد، شما مي‌توانيد با استفاده از چاپ تراكت پيام تبليغاتي خود را مستقيماً به دست مخاطبان اصلي برسانيد.

تراكت تبليغاتي چيست ومهمترين مزاياي استفاده از آن چيست؟

نحوه توزيع تراكت در راستاي فروش
استفاده از تراكت باعث معرفي كسب‌وكارها، افزايش فروش و برندينگ مي‌شود. چگونگي توزيع و رساندن تراكت به دست مخاطبان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. تراكت‌هاي تبليغاتي با چندين روش متفاوت به دست مخاطبان مي‌رسد، كه مي‌توان به انواع روش‌هاي توزيع آن به شرح ذيل اشاره كرد:

پخش تراكت در خيابان‌ها: آنچه كه عموم مردم مي‌پندارند اين است كه، پخش تراكت در سطح خيابان‌هاي شهر بي هدف بوده و بازخوردي ندارد، اين در حالي است كه پخش تراكت مي‌تواند كاملا هدفمند باشد و به دست مخاطبان اصلي شما برسد. درنظر بگيريد كه يك آرايشگاه بانوان مي‌تواند با پخش تراكت در خيابان‌هاي محل، آن را به دست مخاطبان اصلي (بانوان آن محل) برساند.
قراردادن تراكت بر روي شيشه خودرو: برخي از كسب‌وكارها براي تبليغات خود تمايل دارند كه تراكت را بر روي شيشه خودرو افراد قرار دهند. (ما اين روش را توصيه نمي‌كنيم)
پخش تراكت در نمايشگاه‌ها و رويدادها: زماني كه در نمايشگاه يا رويدادي شركت كرده‌ايد، با پخش تراكت در ميان شركت‌كنندگان مي‌توانيد مخاطبان اصلي را جذب برند خود كنيد.

ملموس و قابل مشاهده بودن
ملموس و قابل مشاهده بودن، يكي از مزاياي مورد استفاده تراكت است. زيرا شما مطمئن مي‌شويد كه پيامتان مستقيماَ به دست مخاطبان مي‌رسد. استفاده از خلاقيت، نوع و جنس كاغذ از اهميت بسياري برخوردار است. اگر تراكت از جنس مناسب، كاغذ مناسب و خلاقيت خوبي برخوردار باشد، تاثير فوق العاده‌اي در ذهن مخاطبان خواهد گذاشت.

مقرون به صرفه بودن
همان‌طور كه اشاره شد، روش‌هاي پرهزينه تبليغاتي ديگري وجود دارند كه مخاطب اصلي را مورد هدف قرار نمي‌دهند. چاپ تراكت هزينه‌هاي تبليغاتي را به شدت كاهش مي‌دهد و جزء تاثيرگذارترين روش‌هاي تبليغاتي است كه با پرداخت هزينه‌هاي كمتر، پيام شما را به مخاطبان اصلي مي‌رساند.

بازاريابي سريع
زماني كه در نمايشگاه يا رويدادي شركت كرده باشيد با ارائه تراكت به مخاطبان در همان لحظه مي‌توانيد، پيغام تبليغاتي خود را مستقيماً به دست آنها برسانيد. از طرفي مي‌توان با قراردادن QR Code يا كد تخفيف بر روي “تراكت” مخاطبان را ترغيب كرد تا از تخفيف محصولات يا خدمات استفاده كنند. براي مشاوره تبليغاتي با ما همراه باشيد

تبليغات براي كسب‌وكارهاي محلي
كسب‌وكارهاي كوچك محلي مانند: آرايشگاه‌ها، رستوران‌ها، سوپرماركت‌ها و … كه بر پايه ارائه مستقيم كالا يا خدمات استوارهستند و مخاطبان اصلي آنها ساكنين محل مي‌باشند، ازطريق “تراكت‌هاي تبليغاتي” مي‌توانند محصولات يا خدمات خود را در سطح آن محل معرفي كنند.

تراكت تبليغاتي چيست ومهمترين مزاياي استفاده از آن چيست؟

مزاياي مهم استفاده از تراكت
ما در اين مقاله مي‌خواهيم به 6 مزيت مهم استفاده از تراكت اشاره كنيم:

هدف قرار دادن مخاطبان اصلي
استفاده از تراكت يكي از بهترين روش‌هاي تبليغات چاپي براي رساندن پيام شما به مخاطبان است. مخاطبان علاقه دارند تا محتوايي كه نيازشان را برطرف مي‌كند را مطالعه كنند. شما مي‌توانيد با استفاده از يك جمله كوتاه تبليغاتي، پيام خود را به مخاطبان اصلي خود برسانيد.

اطلاع رساني سريع و آسان
شما مي‌توانيد با نوشتن يك پيام كوتاه تبليغاتي بر روي تراكت محصولات يا خدمات خود را معرفي كنيد. همچنين با قراردادن شماره تماس، آدرس شركت، آدرس سايت و حتي آدرس شبكه‌هاي اجتماعي از مخاطبان خود بخواهيد جهت دريافت اطلاعات بيشتر با شما در ارتباط باشند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۰:۲۷ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

تفاوت در نحوه توزيع
تراكت يكي از روش‌هاي تبليغاتي است كه با انتقال پيام به مخاطب هدف، مي‌تواند مشتريان بالقوه را به مشتريان بالفعل تبديل كند. افزايش تعداد مشتريان بالفعل، باعث افزايش ميزان فروش ‌و درآمد مي‌شود. مشاوره تبليغاتي گاهي ممكن است كه مخاطبان هدف عموم مردم باشند و گاهي ممكن است كه آنها را بتوان از نظر جنسيت، سن، ميزان تحصيلات و … دسته‌بندي كرد.

استفاده از بروشور به مشتريان كمك مي‌كند كه بتوانند با نحوه استفاده از محصولات يا خدمات آشنا شوند به همين منظور معمولاً بروشور در جعبه‌اي كه محصولات قرار مي‌گيرند يا هنگام معرفي خدمات به مشتريان ارائه مي‌گردد تا مشتريان پس از مطالعه آن بتوانند با نحوه كاربرد محصولات يا خدمات آن كسب‌وكار آشنا شوند.

تفاوت در اندازه و سايز
تراكت و بروشور تفاوت چشمگيري در اندازه و سايز ندارند؛ معمولا تراكت در اندازه A5 و جهت انجام تبليغات و بروشور در اندازه A4 و به عنوان راهنماي محصولات مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

تفاوت درحجم و نوع محتوا
همان‌طور كه اشاره شد تراكت در اندازه‌هاي كوچكتري نسبت به بروشور طراحي مي‌گردد به همين دليل امكان درج محتواي كمتري به هنگام طراحي تراكت وجود دارد. محتوايي كه داخل تراكت درج مي‌گردد حاوي يك پيام كوتاه تبليغاتي است كه هرچقدر اين پيام بياني شفاف داشته باشد مشتري را يك قدم به فروش نزديك‌تر مي‌كند. پخش تراكت اين در حالي است كه مي‌توان حجم بيشتري از محتوا را بر روي بروشور درج كرد و به همين دليل بروشورها به عنوان راهنماي معرفي محصولات يا خدمات مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

تفاوت درنحوه استفاده و كاربرد
تراكت معمولاً تك برگ و شامل يك پيام كوتاه تبليغاتي مي‌باشد، اين در حالي است كه بروشور شامل چند لت (به هر بخشي كه بعد از تاكردن يك برگه به وجود مي‌آيد.) بوده و اطلاعاتي را جهت راهنمائي محصولات يا خدمات ارائه مي‌دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۷:۱۸ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

چاپ حرفه‌اي تراكت
پس از بررسي محتوا و طرح تراكت خود، چاپ حرفه‌اي آن تكميل‌كننده زحمات شما خواهد بود. در اين مرحله آشنايي با اصول چاپ و استفاده از خدمات يك چاپخانه معتبر امري بسيار ضروري است. توصيه مي‌كنيم براي انجام اين كار از خدمات يك گروه حرفه‌اي و مطمئن استفاده كنيد. اما اگر مي‌خواهيد اين مرحله را نيز خودتان پيگيري كنيد؛ بهتر است دقيقا در نوبت چاپ خود، در محل چاپخانه حاضر شويد.

فاصله يك قدمي طراحي و چاپ حرفه‌اي تراكت تا فروش
در ادامه بايد بتوانيد محصول يا سرويس خود را به درستي معرفي كنيد. فراموش نكنيد كه مخاطب امروزي كم‌حوصله است. در نتيجه از نوشتن محتواي غيرضروري اجتناب كنيد؛ و تنها موضوعات ضروري را در متن تراكت خود مطرح كنيد. تراكت شما بايد داراي پيشنهادي واضح و مشخص باشد؛ و تا حد ممكن از جملات مبهم در متن آن دوري كنيد. در آخر به ياد داشته باشيد كه مختصرنويسي موجب فراموش كردن اطلاعات حياتي نشود. به عنوان مثال بهترين تراكت‌ها بدون اطلاعات تماس درست، هيچ كاربردي نخواهند داشت.

تبلغات و فاصله يك قدمي طراحي و چاپ حرفه‌اي تراكت تا فروش

فارغ از رنگ‌ها، اندازه فونت‌ها هم مسئله مهم ديگر در اين زمينه است. به طور معمول بايد از بزرگ‌ترين فونت‌هاي ممكن در طراحي تراكت استفاده كنيد. همچنين متن تراكت را بايد بتوانيد بر اساس اهميت تقسيم‌بندي كنيد؛ و مطالب مهم‌تر را با فونت‌هاي درشت‌تر و تايپوگرافي متفاوت درج كنيد.همچنين در تبليغات استفاده از تصاوير باكيفيت و مرتبط و انجام طراحي بر اساس استانداردهاي معمول، آخرين موضوعي است كه بايد به آن توجه كنيد.

طراحي حرفه‌اي تراكت
حالا كه متن شما آماده است؛ بايد به موضوع طراحي تراكت بپردازيد. يك تراكت با طراحي حرفه‌اي داراي ويژگي‌هاي متعدد و جزئيات زيادي است؛ در نتيجه بررسي كامل آن نيازمند يك مقاله كامل و جداگانه است. اما رعايت چند نكته اساسي به بهبود طراحي شما كمك مي‌كند.

در درجه اول توصيه جدي مي‌‌كنيم كه كار طراحي تراكت را به يك شخص حرفه‌اي بسپاريد. اين كار به‌خصوص در مواردي كه شما قصد چاپ انبوه يك پخش تراكت با كيفيت بالا را داريد، بسيار مهم‌تر است. چراكه هزينه طراحي با سرشكن شدن روي هر برگه تراكت، كاهش پيدا مي‌كند. اما اگر تعداد تراكت‌هاي چاپي شما كمتر است و قصد داريد خودتان كار طراحي را انجام دهيد؛ بهتر است از طرح‌هاي آماده و متناسب با موضوع فعاليت خودتان استفاده كنيد. در اين حالت با چند اختصاصي‌سازي كوچك، مي‌توانيد يك تراكت حرفه‌اي و خوب را بيافرينيد. در موضوع طراحي تراكت نيز، توجه به موضوع فعاليت شما و نوع مخاطب بسيار مهم است. به عنوان مثال تراكت يك فست‌فود با رنگ‌هاي جيغ مثل قرمز و نارنجي، نتيجه بهتري خواهد گرفت. در مقابل معمولا در تراكت يك مطب پزشكي، از رنگ‌هاي آرامش‌بخش و ايجادكننده اعتماد استفاده مي‌كنند.

محتواي حرفه‌اي براي تراكت
محتواي حرفه‌اي براي تراكت حياتي است. واقعيت آن است كه يك تراكت عالي از هر نظر با توليد محتواي خوب آغاز مي‌شود. براي توليد محتواي خوب نيز بايد به خوبي با پرسونا و ويژگي‌هاي مخاطب خود آشنا باشيد. پس در درجه اول از خود بپرسيد كه مخاطب تراكت شما كيست؟ چه ويژگي‌هايي دارد؟ همچنين جنسيت، سن، علايق و … مخاطب در محتواي انتخابي شما تاثير دارد. آيا نياز به مشاوره تبليغاتي داريد ؟


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۳:۰۳ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

روكش تراكت
شايد تا به حال استفاده از روكش براي كارت ويزيت را شنيده باشيد. جالب است بدانيد كه براي جذابيت و محافظت بيشتر تراكت نيز مي‌توان از روكش‌هاي مخصوص نيز بهره برد. يكي از بهترين روكش‌ها براي تراكت، روكش سلفون است. پخش تراكت اين روكش، در انواع سلفون مخملي، مات و براق مورد استفاده قرار گرفته و استحكام و دوام تراكت را بالا مي‌برد.

گرماژ تراكت
در مبحث كاغذ، مسئله‌ي گرماژ، يك روش محاسبه كلي دارد. به عنوان مثال وقتي مي‌گوييم كاغذ تحرير ۷۰ گرم است؛ يعني هر كاغذ تحرير ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتي‌متري، ۷۰ گرم وزن دارد. طبيعي است كه هرچقدر گرماژ كاغذ مدنظر شما بيشتر باشد؛ آن كاغذ ضخيم‌تر و البته گران‌تر است. كاغذهاي تحرير موجود در بازار به‌طور معمول ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ گرمي هستند. هرچند گرماژهاي متنوع ديگري نيز در همين حدود وجود دارد. همچنين كاغذهاي گلاسه موجود در بازار به طور معمول ۲۰۰ و ۲۵۰ گرمي هستند؛ البته در اين مورد هم تنوع بيشتري وجود داشته و از نمونه‌هاي ۸۰ تا ۳۵۰ گرمي مي‌توان بهره برد.در نهايت دقت كنيد كه كاغذهاي گلاسه به صورت براق يا مات و يك رو يا دو رو ارائه مي‌شوند.

طراحي متناسب با كسب‌وكار
اگر همه موارد بالا را قبل از چاپ تراكت در نظر گرفته‌ايد؛ بسيار عالي است كه كار خود را با داشتن يك طرح حرفه‌اي تكميل كنيد. يك طراحي منحصر به فرد كمك مي‌كند تا پيشنهاد شما به بهترين وجه در اختيار مشتري قرار گيرد. توجه به اصول توليد محتوا، رنگ‌بندي متناسب با لوگو و نوع كسب وكار، استفاده از تصاوير جذاب مرتبط با كسب و كار و تبليغات، با در نظر گرفتن مخاطب هدف تراكت از جمله موارد حائز اهميت در ارائه يك تراكت جذاب و حرفه‌اي خواهند بود.

در اين ميان، معمولا انتخاب بين اين دو نوع جنس كاغذ بيش از هر چيز به ميزان بودجه شما برمي‌گردد. گرچه شكي در اين موضوع وجود ندارد كه يك تراكت با كاغذ گلاسه از كيفيت، زيبايي و جذابيت بيشتري برخوردار است.

تفاوت اساسي كاغذ تحرير و گلاسه، در متخلخل بودن كاغذ تحرير و نفوذناپذيري كاغذ گلاسه در برابر رنگ است. اين موضوع به راحتي با نگاه كردن و دست كشيدن روي كاغذ مشخص است. كاغذ تحرير، داراي جنسي زبرتر و نوعي بافت است. همچنين رنگ دستگاه چاپ در آن نفوذ مي‌كند. در نتيجه تصاوير روي آن مات و كدر بوده و به براقي كاغذ گلاسه نيستند.

در مقابل، كاغذ گلاسه سطحي صاف و براق دارد كه رنگ به‌جاي نفوذ در آن روي آن مي‌نشيند. بدين تريتيب نتيجه‌ي نهايي كار شفاف‌تر، درخشان‌تر و زيباتر جلوه مي‌كند.

جنس كاغذ تراكت
كاغذ تراكت به طور معمول از دو جنس كاغذ تحرير يا گلاسه انتخاب مي‌شود. كاغذهاي تحرير همان كاغذهاي معمولي هستند كه براي نوشتن مورد استفاده قرار مي‌گيرند. كاغذهاي گلاسه نيز آن دسته از كاغذهاي براقي هستند كه احتمالا آن‌ها را در پوسترها و برگه‌هاي تبليغات مهم ديده‌ايد.در هر كسب كاري فرد نياز به مشاوره تبليغاتي دارد شما براي تبليغات كسب كار خود فكري كرديد ؟


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۸:۱۶ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی