وبلاگ ماندگار
وبلاگ ماندگار

بازاريابي چريكي؟
عبارت بازاريابي چريكي الهام گرفته از عمليات چريكي است و به نوعي عمليات جنگي خارج از قواعد معمول اشاره دارد كه سروكار آن با تاكنيك‌هاي استراتژيك كوچك براي استفاده‌ي غيرنظاميان مسلح است. بسياري از اين تاكتيك‌ها شامل كمين كردن، عمليات تخريبي، حمله‌‌ي ناگهاني با نفرات كم و عنصر غافلگيري هستند. بازاريابي چريكي تا حد زيادي از همان تاكتيك‌هاي عمليات چريكي در دنياي بازاريابي استفاده مي‌كند. سربازها در جنگ‌هاي چريكي يا نامنظم، از حركات غيرقابل‌پيشبيني و غافلگيركننده براي شكست دشمن استفاده مي‌كنند. براي مثال، در مسير حركت نيروهاي دشمن، كمين مي‌نشينند يا در نيمه‌شب، به اردوگاه دشمن شبيخون مي‌زنند.

بازاريابي پارتيزاني چيه اصلا؟
بازاريابي پارتيزاني يا بازاريابي چريكي كه در انگليسي به نام گوريلا ماركتينگ (Guerrilla Marketing) شناخته مي‌شود،

يك استراتژي مشاوره تبليغاتي نامتعارف است كه سعي مي‌كند با حداقل هزينه مالي، بيشترين بازخورد را داشته باشد.

به عبارتي ديگر بازاريابي چريكي يعني

استفاده از استراتژي‌هايي ارزان و خلاقانه و با استفاده از ابزارهايي غير معمول، در جهت پيشبرد اهداف بازاريابي‌مان.

بازاريابي چريكي از كجا اومد؟
پدر علم بازاريابي پارتيزاني، «جي كنراد لوينسون» است كه در سال 1984 كتابي با نام «بازاريابي پارتيزاني» را چاپ كرد كه در آن ضمن معرفي اين روش، تمركزش را بر اين موضوع گذاشت كه چطور يك شركت كوچك مي‌تواند با بودجه كم، با شركت‌هاي بزرگ‌تر رقابت كند.

6 مدل بازاريابي چريكي يا پارتيزاني
1#:گوريلا ماركتينگ خارجي يا محيطي(Ambient Media)

چيزي را در محيط بيرون، يك جوري به حوزه كسب و كارمان ربط بدهيم يا اضافه كردن چيزهايي به آنچه از قبل در محيط شهري وجود داشته است.

در واقع بجاي بيلبوردهاي متعارف بيايم و تبليغمان را مثلا روي درپوش هاي فاضلاب در خيابان، در ايستگاه هاي اتوبوس،در بزرگراه هاچيزهايي كه مخاطب شوكه شود و چيز كيف شود.

 

يك نمونه ساده بازاريابي چريكي در تبليغات
فردي صاحب يك مغازه كتاب فروشي كوچك بود كه در ميان دو كتاب فروشي بزرگ و معتبر قرار داشت، روزي هنگام مراجعه به محل كار خود متوجه تابلو مغازه سمت راستي با عنوان “فروش عظيم جشن سالگرد، 50 درصد تخفيف” شد. اين تابلو حتي از سردر مغازه نيز بزرگتر بود و بسيار جلب توجه ميكرد. روز بعد مغازه سمت چپي نيز تابلويي با عنوان “حراج بزرگ، 60 درصد تخفيف” نصب نمود و مغازه اين شخص در ميان ايندو بيش از پيش محقر بنظر ميرسيد. صاحب اين كتاب فروشي كوچك چه كاري ميتوانست انجام دهد؟
از آنجايي كه او يك بازارياب چريكي بود، تابلويي متفاوت براي خود طراحي نمود و در سردر مغازه نصب نمود،رو اين تابلو نوشته شده بود “در ورودي اصلي”!

3 اصل اساسي در بازاريابي پارتيزاني يا چريكي
1- استراتژي‌هاي نامعمول بازاريابي

2-تبليغات بايد كم هزينه باشد

3- قدرت تخيل بالا

بعد از بازاريابي چريكي چه اتفاقي مي افتد؟
1- ميخكوب كردن مشتريان

2-ايجاد تأثيري ماندگار

3- سروصداي فراوان بين مردم

در بازاريابي چريكي هدف برانگيختن مشتري در سطحي شخصي‌تر و به‌ يادماندني‌تر است.

چطور بفهميم يك تبليغ چريكي است؟
هر تبليغ چريكي بايد 2 شرط داشته باشد.

1-غير منتظره

2- تبليغات بايد خلاق باشد

اين 2 شرط باعث مي شوند يك عكس العمل عاطفي در افراد اتفاق بيفتد.كه معمولا هشت احساس زير را بر مي انگيزند.

عصبانيت، ترس، انزجار، غم، تعجب و حيرت، شادي، احساس گناه و شرم

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۰:۱۶ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

چي باعث ميشه در برابر كسب و كارهاي بزرگ شكست بخوريم؟

1- كسب و كار گاو نر مي خواهد و مرد كهن: بچه اي كه به دنيا مياد بايد بهش اب و غذا بدي بايد براش زحمت بكشي تا بزرگ شه،كسب و كار صبر مي خواهد،نمي شود بدون چوب خوري بزرگ شوي و سريع رشد كني،همه دوران صفر و زير صفر را گذرانده اند،يعني شما بايد يك فرآيند زماني را طي كني.خيلي هامون كم طاقت هستي و در برابر مشكلات كسب و كار كم مياريم و درجا مي زنيم،زود دست مي كشيم ولي بايد يادمون باشه افتادن در گل و لاي ننگ نيست،آنجا ماندن ننگ است.

2-پول،پول،پول: واقعا بدون پول نمي شود جلو رفت،اما انصافا جز واجبات نيست،يعني بدون پول هم مي شود رشد كرد،بزرگ شد و حسابي معروف شد. اما واقعيت اين هست كه مثلا يك استارتاپ در نمايشگاه الكامپ يك غرفه 3 متري با 1.200 تومان مي گيرد و كسب و كار مثه ديجي كالا غرفه 90 متري با حدود 50 ميليون تومان؛آنوقت به نظر شما استقبال بازديد كنندگان نسبت به امثال ديجي كالاها بيشتر نيست؟ يا براي تبليغات اينترنتي ديجي كالا روزي N ميليون هزينه مي كند ولي يك كسب و كار كوچك N ريال هم نمي تواند هزينه كند!

3- بيگ ديتا،در مقابل كسب و كارهاي كوچك و سنتي:

در گذشته داده بود،اما بيشتر از جنس small data اما الان عصر Big Data‌ هست.مهندسان در تلاش هستند تا ماشين‌هايي بسازند كه فروشندگان را حذف كند.

آن‌ها تلاش مي‌كنند با ايجاد پلتفرم ديجيتال و با استفاده از تحليل داده و Big Data جايگاه فروشندگي را منقرض كنند.پلتفرم هايي مثه روبيكا،اسنپ،الو پيك همه كسب و كارها را د رمعرض خطر قرار داده اند.

شركت‌هاي غول پيكري مثل گوگل و آمازون و تلگرام در آينده خيلي از كسب و كارها را نابود خواهند كرد چون Big Data دارند. كسب و كارها و سرويس‌هاي زيادي در آن‌ها ادغام خواهند شد. هيچ انسان به تنهايي نمي‌تواند در برابر تحليل اطلاعات حيرت انگيزي كه پشت اين سيستم‌ها اتفاق مي‌افتد كمر راست كند.

يعني صورتمان را با سيلي سرخ كنيم؟ و اصلا چيكار كنيم در برابر كسب و كارهاي بزرگ وايسيم و كم نياريم؟

وفاداري مشتري(خر كيف كردن ):طوري به مشتري خدمات بدهيد كه غافلگير و سورپرايز شود. مثال ميزنم چند وقت پيش يك پكيج ايده پردازي بود و هر كس سفارش ميداد ابتداي فايل صوتي اسم مخاطب را مي گفتم و به او سلام مي دادم،فكر كنيد فايل صوتي را پلي كنيد و صداي استاد بگويد سلام حسين شير محمدي!

پشتيباني عالي: مشكلي كه تقريبا اكثر كسب و كارهاي ايراني دارند اين است كه فكر مي كنند با فروش محصول همه چي تمام مي شود اما تازه شروع كار است.پشتيباني مشتري شايد بهترين مزيت رقابتي باشد كه بايد اجرا كنيد؛كسب و كارهاي بزرگ از بس مشتري زيادي دارند،اصلا نمي توانند آن طور كه بايد شايد از مشتري پشنياني كنند و اينجاست كه شما مي توانيد گوي رقابت را از آن ها برباييد.

گر كوچك هستيم و در ابتداي راه يك گوشه اي از بازار را بگيريم و آنجا كار كنيم

مثال مي زنم ديجي كالا از وقتي كه از فروش كالاي ديجيتال(فقط كالاي ديجيتال ميفروخت) به سمت فروش ديجيتال كالا(فروش همه چيز) رفت از خيلي از كالاها ناخوداگاه غافل شد مثلا قسمت موبايل غافل شد؛شما نگاه كنيد از گوشي اپل فقط 6 مدل موجود دارد و اينجاست كه يك فروشگاه تخصصي اپل كه اكثر گوشي ها اپل را دارد مي تواند گوي رقابت را از ديجي بدزد. پس بايد بگرديد ببينيد در كدام قسمت ضعف دارند و يك قسمت كوچك كار را بگيريد.

مثلا شما مي توانيد يك وب سايت بزنيد فقط باتري موبايل بفروشيد،يك وب سايت بزنيد فقط كرم بفروشيد،يك وب سايت بزنيد فقط جوراب يا كلاه بفروشيد! و بعد كم كم آن را گسترش دهيد،خوبي تخصصي كار كردن اين است كه شما مثلا 100 مدل جوراب داريد و فروشگاه زنجيره اي يا سايتي مثه ديجي كالا نهايتا بتواند 20 مدل بياورد! و اينكه خريدن از يك فروشگاه تخصصي تا يك فروشگاه عمومي لذت بيشتري دارد.

پس بايد كاري كنيد فراتر از آن چيزي كه مشتري انتظارش را دارد به او خدمات دهيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۵۷:۱۲ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

كارت ويزيت، كسب و كار شما را يادآوري مي كند
كارت ويزيت، هويت كسب و كار شما را نشان مي دهد. هنگامي كه مخاطبين به كارت ويزيت نگاه مي كنند، تخصص و خدمات شما در ذهن آن ها يادآوري مي شود. خيلي از كسب و كار ها روي كارت ويزيت عكس خود را قرار مي دهند اين روشي است كه كمك مي كند تا افراد شما را به ياد بياورند.

كارت ويزيت به مخاطبان توانايي پيگيري مي دهد
هنگامي كه شما فردي را ملاقات مي كنيد و با آن ارتباط برقرار مي كنيد، با ارائه كارت ويزيت مناسب و زيبا، فرصت و شانس پيگيري براي مخاطب ايجاد مي شود.

كارت ويزيت اين اجازه را مي دهد تا در صورت احساس نياز، مشتريان به كارت ويزيت مراجعه كنند و تماس بگيرند.

كارت ويزيت به مخاطبان توانايي پيگيري مي دهد

داشتن كارت ويزيت، شما را روي هدفتان متمركز مي كند
كارت ويزيت مي تواند به شما كمك كند تا به نقش موثر در رشد و موفقيت كسب و كارتان برسيد. هدف از ارائه كارت ويزيت اشتراك گذاشتن اطلاعات و ارتباط با مخاطب است. با كارت ويزيت بر روي هدف خود متمركز شويد.

كارت ويزيت نشان مي دهد كه شما آماده و حرفه اي هستيد
زماني كه از طريق كارت ويزيت به برقراري ارتباط مي‌پردازيد اين حس را در مخاطب ايجاد مي كنيد كه شما براي كسب و كار خود ارزش قائل هستيد و وقت گذاشته ايد تا در جلسات به جاي استفاده از يك برگه و خودكار براي درج اطلاعات، كارت خود را ارائه دهيد. با ارائه كارت ويزيت حس مثبتي در مخاطب ايجاد مي كنيد و اعتبار و شان كسب و كار شما حفظ مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۷:۰۹ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

از عكستان استفاده كنيد تا به كارت ارزش بدهيد
سوزان آدامز از مجله‌ي فوربز با مشاور بازاريابي اينترنتي، دان كروثر مصاحبه‌اي داشته و او در آن مصاحبه پيشنهاد مي‌كند چهره‌ي خود را روي كارت چاپ كنيد.

كروثر مي گويد: ” به مراسمي مي‌رويد و با 55 كارت در جيبتان به خانه مي‌آييد.” اگر يك يا دو عدد از كارت‌ها عكس داشته باشند، مي توانيد به راحتي آن افراد را به ياد آوريد.

 

همه اطلاعات مهم را قرار دهيد
لوگو و نام شركت: لوگو و نام شركت خود را بر روي كارت ويزيت قرار دهيد. لوگو نمادي از حرفه و هويت شما است.

شغل: مشتريان بايد در نگاه اول در مورد شغل شما اطلاعات كسب كنند پس به طور واضح شغل خود را بيان كنيد.

اطلاعات تماس (آدرس، شماره تلفن و آدرس ايميل): براي اين كه مشتريان بتوانند با شما ارتباط برقرار كنند اطلاعات را به درستي قرار دهيد.

آدرس وب سايت: آدرس وب سايت را قرار دهيد تا مشتريان جهت دريافت اطلاعات بيشتر و كامل تر بتوانند به سايت شما مراجعه كنند.

شعار تبليغاتي: شعار تبليغاتي معمولا بايد كوتاه و داراي وزن و ريتم مناسب باشد. شعار تبليغاتي، يادآور خدمات و محصولات شما است.

اطلاعات مهم روي كارت ويزيت تبليغاتي

اطلاعات را روي كارت قرار دهيد و پشت آن را خالي بگذاريد
اگر دنبال ماجراجويي هستيد مي‌توانيد مدل‌هاي مختلف را آزمايش كنيد. شايد يك لوگو پشت كارت قرار دهيد و يا پشت كارت را خالي بگذاريد. با اين كار افرادي كه كارت شما را گرفته‌اند مي‌توانند اطلاعات اضافي پشت و روي كارت بنويسند.

ولي اين نكته را از ياد نبريد كه براي داشتن كارتي سنگين و رسمي بايد همه چيز را ساده نگه داريد.

در صورتي كه مي‌خواهيد پشت كارت هم توضيحاتي را چاپ كنيد، حواستان باشد كه اطلاعاتي تكميلي را قرار دهيد: مثلا شعار شركت. با اينكه كارت‌هاي ويزيت بايد به شناخته شدن هرچه بيشتر برند شما كمك كنند ولي نبايد با تبليغات اشتباه گرفته شوند.

از رنگ سفيد به عنوان رنگ اصلي كارت استفاده كنيد
سفيد را مي توان رنگ مناسبي جهت تمامي حرفه ها و كسب و كار ها دانست. زمينه سفيد به شما اين امكان را مي دهد كه لوگو خود را با هر رنگي كه هست به زيبايي بر روي كارت قرار دهيد. رنگ سفيد يك رنگ كاملا استاندارد و محافظه كارانه است.

رنگ زمينه سفيد در كارت ويزيت

بيشتر بخوانيد: 20 نمونه كارت ويزيت ساده ولي جذاب

5- از اندازه‌ي استاندارد استفاده كنيد
حتماً لازم نيست با كارت‌هاي با شكل عجيب و غريب يا طراحي‌هاي گيج كننده مشتريان را شگفت زده كنيد. دو اندازه (85×48) و (85×55) ميلي متر بسيار مرسوم هستند كه مي توانيد به راحتي انتخاب كنيد.

كارت ويزيت با اندازه استاندارد

اطلاعات را با نكته سنجي تمام در كارت ويزيت قرار دهيد
شلوغي و به هم ريختگي را به حداقل برسانيد. اطلاعات مهم، نبايد در شلوغي كلمات و اعداد گم شوند. طراحي ساده هميشه محبوب است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۹:۰۴ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

كارت ويزيت سفيد
كارت ويزيت سفيد، استاندارد، ايمن و محافظه كارانه است. رنگ سفيد براي تمام كسب و كارها و بيشتر بازار هدف مناسب مي باشد. سفيد نمايانگر خلوص و شروعي تازه است.

اكثر كسب و كارها به عنوان رنگ پايه، از سفيد براي طراحي استفاده مي كنند، بنابراين اگر شما مي خواهيد در بين رقبا و ديگر كسب و كارها متمايز ديده شويد، رنگ سفيد بهترين انتخاب نيست، مگر اين كه يك لوگو و رنگ مناسبي داشته باشيد كه شما را از ديگر رقبا متمايز و برجسته نشان دهد.

يك كارت سفيد يك بوم خالي است، بنابراين شما مي توانيد به همان اندازه كه مي خواهيد، خلاق باشيد.

در صورتي كه از رنگ هاي ديگر در طراحي كارت خود استفاده كنيد از رسميت و جديت كارت ويزيت سفيد شما كاسته مي شود.

كارت ويزيت سياه
كارت ويزيت سياه قدرتمند و جدي است. از يك سو ظريف و از سوي ديگر رعب آور است. تركيب رنگ طلايي و نقره اي به كارت ويزيت مشكي مي تواند كارت شما را در ذهن مخاطب بسيار تاثيرگذار و چشمگير جلوه دهد. رنگ سياه يك رنگ پر رمز و راز است.

كارت ويزيت آبي
كارت ويزيت آبي يك پيام صادقانه و قابل اعتماد منتقل مي كند. آبي حس آرامش را نشان مي دهد و آرامش جسمي و ذهني را ترويج مي دهد. آبي يك انتخاب خوب براي مشاور حرفه اي، روانشناسي، حسابدار يا مشاور مالي است. آبي تيره، حرفه اي تر، جدي تر، معتبر و محافظه كارانه است.

اگر قصد داريد كه شركت شما به عنوان يك كسب و كار معتبر و قابل اعتماد در ذهن مخاطبين نقش ببندد بهتر است از آبي تيره استفاده كنيد.

كارت ويزيت قرمز
كارت ويزيت قرمز، كسب و كار شما را عمل گرا و پرشور نشان مي دهد. قرمز، توجه و همچنين حواس فيزيكي را تحريك مي كند. بنابراين اين رنگ براي كسب و كار مواد غذايي بسيار مناسب است زيرا باعث افزايش اشتها مي شود.

كارت ويزيت سبز
كارت ويزيت سبز، تعادل، امنيت، ثروت و رشد را نشان مي دهد. سبز با طبيعت، سلامتي و شفا و محيط همراه با حس دلسوزي و پرورش همراه است. اين رنگ اغلب توسط افراد ثروتمند جامعه انتخاب مي‌شود و پيامي از حرفه‌اي گري و توليد ثروت را منتقل مي‌كنند.

سبز، تعادل عاطفي و هماهنگي را پيشنهاد مي‌كند و انتخاب خوبي براي مددكاران اجتماعي و مشاوران خيريه است.

كارت ويزيت نارنجي
كارت‌ ويزيت نارنجي بسيار خوش بينانه و مثبت است. اين رنگ به شدت احساسات را تحريك مي كند. همچنين يك پيام ماجراجويانه ارسال مي كند و به همين دليل مناسب آژانش هاي هواپيمايي و كمپين هاي كوهنوري است. نارنجي با خلاقيت و سرزندگي بسيار مرتبط است.

كارت ويزيت زرد
زرد نماد شادي است. افرادي كه هوش بالايي دارند زرد را ترجيح مي دهند. زرد ذهن را تحريك و تصميم گيري را آسان مي كند. رنگ زرد براي گروه هاي اجتماعي، معلمان ، كمدين ها مناسب است.

به اين نكته حتما توجه كنيد كه استفاده زياد از رنگ زرد اضطراب و استرس را منتقل مي كند پس در استفاده از اين رنگ دقت كنيد.

كارت ويزيت فيروزه اي
فيروزه اي نماد روشني، تفكر و ارتباط است. كارت ويزيت فيروزه اي براي معلمان و افراد در زمينه ارتباطات رسانه اي و صنايع فن آوري كامپيوتر و كلينيك هاي سلامتي ايده آل هستند. فيروزه اي، افكار مثبت را القا مي كند و روحيه خوبي را انتقال مي دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۵:۵۸ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

فضاي بيشتر براي درج اطلاعات بيشتر
با طراحي يك روي كارت ويزيت، دقيقا به همان اندازه فضا كه مي‌توان در آن اطلاعات بسيار مهمي را ارائه داد؛ به‌طور كامل از دست مي‌رود. طراحي كارت ويزيت به‌صورت دو رو اين فرصت را فراهم مي‌كند؛ تا فضاي بيشتري براي درج اطلاعات ضروري و تكميلي ايجاد شود. فضايي كه مي‌توان آن را با اطلاعات مهمي از جمله اطلاعات تماس و جزئيات بيشتر درباره كسب‌وكار و تخصص‌هاي صاحب كارت تكميل كرد.

مزاياي استفاده از كارت ويزيت دو رو

به‌صرفه‌تر بودن
كارت ويزيت دو رو به نسبت كارت ويزيت يك رو، از نظر اقتصادي نيز به‌صرفه‌تر است. اگرچه در نگاه اول هزينه طراحي و توليد كارت ويزيت يك رو از نمونه دو رو ارزان‌تر است؛ اما نبايد فراموش كرد كه خالي گذاشتن يك روي مقواي خريداري شده براي چاپ كارت ويزيت، از نظر اقتصادي منطقي نيست. چراكه هزينه‌هاي چاپ به نسبت هزينه‌هاي خريد كاغذ و مقوا، بسيار كمتر است.

در نهايت فارغ از مواردي كه طراح كارت ويزيت، هدفي خاص و خلاقانه را دنبال مي‌كند؛ طراحي و توليد كارت ويزيت به شكل دو رو منطقي‌تر به نظر مي‌رسد.

امكان طراحي مينيمال‌تر
ارائه بعضي از اطلاعات در طراحي كارت ويزيت بسيار ضروري است. بنابراين براي طراح تفاوتي ندارد كه كارت ويزيت يك رو يا دو رو باشد. در هر صورت بايد اطلاعاتي از قبيل مشخصات صاحب كارت، تخصص‌ها، حوزه ارائه خدمات، شماره تلفن، شماره فكس، آدرس پست الكترونيكي و ساير اطلاعات تماس در كارت ويزيت درج شود.

در اين شرايط استفاده از كارت ويزيت يك رو، باعث مي‌شود فضايي محدود براي درج اطلاعات وجود داشته باشد. در نتيجه كار طراح براي قرار دادن اين اطلاعات در كنار يك‌ديگر به شكلي زيبا و چشم‌نواز بسيار مشكل است. اين در حالي است كه استفاده از كارت ويزيت دو رو كمك مي‌كند تا طراح اطلاعات تكميلي را به پشت كارت ويزيت منتقل كرده؛ و اطلاعات اصلي و ضروري را روي كارت ويزيت درج كند. نتيجه چنين شرايطي قابليت طراحي كارت ويزيت به صورت مينيمال‌تر و به كار بردن طراحي‌هاي ساده‌تر و استفاده از تايپوگرافي‌هاي جذاب‌ و بزرگ‌تر خواهد بود.

ديده شدن از دو سمت
كارت ويزيت از زمان چاپ، مسير پرفراز و نشيبي را طي مي‌كند. اين كارت ممكن است چندين بار دست‌به‌دست شود. ممكن است روي زمين بيفتد؛ شايد زير شيشه يك ميز كار قرار بگيرد؛ و يا در كيف مخصوص كارت‌ها يا كيف پول شخصي جا خوش كند. در همه اين موارد به هر حال يك روي كارت قابل مشاهده است. كارت ويزيت دو رو اين مزيت ساده را ايجاد مي‌كند؛ كه در صورت مشاهده كارت از هر سمتي، اطلاعات مرتبط و مناسبي به مخاطب منتقل شود.

ممكن است اين مزيت، ساده به نظر برسد؛ اما مي‌تواند بسيار موثر باشد. ديده شدن كارت ويزيت از دو سمت در مراودات تجاري نيز مي‌تواند يك برگ برنده باشد. حقيقت آن است كه ارائه كارت ويزيت به مخاطبان آداب خاصي دارد. از جمله اينكه حتما بايد كارت طوري ارائه شود كه روي آن در ديد مستقيم مخاطب قرار گيرد؛ اما در بسياري از موارد اين ترفند ساده فراموش مي‌شود. در اين شرايط ارائه يك كارت ويزيت دو رو، تا حد زيادي مشكل را برطرف مي‌كند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۵۷:۳۱ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

اطلاعات اصلي كارت ويزيت
درج بعضي از اطلاعات روي كارت ويزيت ضروري است. به اين معنا كه در صورت نبود اين اطلاعات و يا غلط بودن آن‌ها، كارت ويزيت به كارتي بي‌اثر تبديل خواهد شد. از جمله‌ي اين اطلاعات مي‌توان به نام و هويت صاحب كارت، تخصص، جايگاه شغلي و اطلاعات تماس اشاره كرد.

اطلاعات درج شده روي كارت ويزيت براي آن است كه ايجاد ارتباط با صاحب كارت را تسهيل كند. بنابراين در درجه اول بايد نام شخص حقيقي يا حقوقي صاحب كارت به‌درستي روي آن نوشته شود. معمولا اين نام با فونتي بزرگ‌تر و متفاوت طراحي مي‌شود؛ تا بيش از ساير اطلاعات ديده شود. نكته مهم ديگر كه به هنگام طراحي كارت ويزيت بايد به آن توجه كرد انتخاب درست نام است. به عنوان مثال لزومي ندارد اسم شناسنامه‌اي شخص روي كارت نوشته شود. چراكه بسياري از افراد علاقه دارند در حوزه كاري خود با نام مستعار شناخته شوند.

تخصص و جايگاه شغلي، اطلاعات ارزشمند ديگري است كه روي كارت بايد درج شود. اگرچه اين موضوع بسيار ساده به‌نظر مي‌رسد؛ اما در موارد زيادي ديده شده كه يكي از اين دو مورد فراموش شده است. در واقع بسياري از افراد جايگاه شغلي را با تخصص اشتباه مي‌گيرند؛ و اين موضوع باعث مي‌شود كه چنين اطلاعات ارزشمندي جايگاه خود را روي كارت ويزيت از دست بدهند. به عنوان آخرين نكته در اين مبحث توجه داشته باشيد كه اگر مي‌بايست اطلاعات بيشتري درباره تخصص فرد، روي كارت ويزيت درج شود؛ بهتر است از فونت كوچك‌تر استفاده كرده و در ادامه، جايگاه شغلي و تخصص او در بخش مناسبي از كارت قرار گيرد. البته مي‌توان اين اطلاعات تكميلي را در پشت كارت ويزيت نيز درج كرد.

اطلاعات جانبي كارت ويزيت
آنچه در بالا گفته شد شامل اطلاعاتي بود كه حضور آن‌ها براي معنا يافتن و كاربردي بودن كارت ويزيت ضروري است. اما هر كارت ويزيت بنا بر نيازهاي خاص، نوع مخاطبان و حوزه فعاليت مي‌تواند داراي اطلاعات بيشتري نيز باشد.

لوگو و شعار و مشاوره تبليغاتي اولين اطلاعات جانبي است كه طرح ظاهري كارت ويزيت را جذاب مي‌كند. البته اين اطلاعات بيشتر براي كارت ويزيت‌هاي شركتي كاربرد دارد؛ و براي كارت ويزيت‌هاي شخصي آنچنان جذاب نيست.

اطلاعات ارتباطي صاحب كارت ويزيت در فضاي مجازي از موارد ديگري است كه درج آن‌ها در كارت ويزيت احتمالا مفيد باشد. امروزه وب‌سايت اختصاصي و آدرس پروفايل در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف، پل ارتباطي خوبي بين مخاطبان و كسب‌وكارهاي گوناگون شده است. يك پيشنهاد جذاب در اين زمينه، طراحي يك صفحه اختصاصي در سايت براي دريافت‌كنندگان كارت ويزيت و هدايت آن‌ها به اين صفحه با استفاده از درج QR-Code روي كارت ويزيت است.

در نهايت تا حد ممكن بايد از ارائه اطلاعات اضافي روي كارت ويزيت خودداري كرد. همان‌طور كه گفته شد كارت ويزيت ابزاري براي ايجاد ارتباط است؛ و قرار نيست به معرفي كامل و جامع صاحب كارت و خدماتش بپردازد.

اطلاعات مهمي كه بايد در كارت ويزيت درج شود

در نهايت اطلاعات تماس، سومين و آخرين اطلاع ضروري است؛ كه بايد روي كارت ويزيت ثبت شود. ضروري بودن اطلاعات تماس از اين جهت است كه موجب برقراري ارتباط بين صاحب كارت و مخاطب خواهد بود. طبيعتا هرچه اطلاعات تماس ساده‌تر و در دسترس‌تري وجود داشته باشد؛ امكان دريافت تماس بيشتر خواهد بود. در دنياي امروز وجود شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و آدرس ايميل، از ضروريات يك كارت ويزيت كامل است.

در هنگام انتخاب روش‌هاي تماس نيز بهتر است هر دو سمت تماس‌گيرنده و صاحب كارت ويزيت در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ممكن است برقراري ارباط از طريق ايميل درج شده در كارت ويزيت براي صاحب كارت ساده به نظر برسد؛ اما براي مخاطبان خاص او دشوار باشد. اين در حالي است كه در بعضي موارد و براي مخاطبان ديگر، اطلاعات تماس در شبكه‌هاي اجتماعي مشهور از تمام راه‌هاي گفته شده ساده‌تر خواهد بود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۵۱:۲۸ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

كنترل كيفي مراحل چاپ
كنترل كيفي مراحل چاپ كارت ويزيت مانند هر محصول چاپي ديگر بايد بر عهده يك ناظر چاپ خبره و مسلط باشد. اين ناظر بر امور مختلفي در مراحل چاپ طرح كنترل خواهد داشت. از جمله اين موارد مي‌توان به كنترل و تصحيح رنگ، جنس كاغذ و مقوا، ليتوگرافي، نوع ماشين چاپ، پوشش چاپ، فرم‌بندي‌ها، صحافي و… اشاره كرد. بنابراين بهتر است اين كار به يك متخصص حوزه چاپ سپرده شود.

ماندگاري كارت ويزيت
مخاطب كارت ويزيت، ممكن است ماه‌ها بعد به آن كارت مراجعه كند؛ و يا به دليل مراجعه زياد تصميم بگيرد آن را هميشه همراه خود داشته باشد. در اين شرايط ممكن است موارد چاپ شده روي كارت ويزيت كيفيت لازم را حفظ نكنند.

بنابراين آخرين نكته درباره چاپ صحيح در كارت ويزيت توجه به هدف توليد اين كارت و ميزان ماندگاري مورد نياز است. به عنوان مثال يكي از روش‌هاي معمول براي افزايش عمر و ثبات كيفيت چاپ روي كارت ويزيت، كشيدن يك لايه سلفون مات يا براق روي آن است. اين كار كمك مي‌كند طرح چاپ شده روي كارت با لمس دست و به مرور زمان آسيب نبيند.

اما اگر كسي امكان حضور در چاپخانه و نظارت بر محصول خود را داشته باشد؛ يك روش ساده براي نظارت بر چاپ، بررسي نمونه‌هاي اوليه چاپ شده است. به‌طور معمول در تمام چاپخانه‌ها در ابتداي فرآيند چاپ، چند نمونه گرفته مي‌شود؛ تا از كيفيت نهايي كار اطمينان حاصل گردد. آنچه كه احتمالا تا حدودي با چشم غيرمسلح قابل بررسي خواهد بود؛ فرم‌بندي، كيفيت چاپ، ميزان رنگ و هماهنگي چاپ رنگ‌هاي مختلف (۴ رنگ اصلي) روي يك‌ديگر است.

تناسب روش چاپ با جنس
يك چاپ بي‌كيفيت يا نامناسب روي كارت ويزيتي با جنس عالي، مانند خوردن يك غذاي بدمزه در يك ظرف زيبا و ارزشمند است؛ و قطعا موجب ديدگاه منفي در مخاطبان كارت ويزيت خواهد شد. بنابراين نكته مهم ديگر براي انجام چاپ صحيح در كارت ويزيت تناسب آن با جنس كارت است.

اهميت چاپ صحيح در كارت ويزيت

در اين زمينه نيز بايد توجه داشت كه هر جنس كاغذي با نوع خاصي از طراحي و چاپ تناسب دارد. به عنوان مثال چاپ ۵ رنگ روي كاغذ مات نماي مناسبي ندارد؛ در حالي كه همين چاپ روي كاغذ گلاسه براق، جلوه‌اي زيبا را براي كارت ويزيت به ارمغان مي‌آورد. با توجه به موارد گفته شده بهتر است با يك متخصص چاپ مشورت كرده؛ و بنا بر نوع طراحي و اطلاعاتي كه روي كارت ويزيت درج مي‌شود، چاپي متناسب با جنس كاغذ انتخاب شده انجام گردد.

تناسب روش چاپ با طراحي
بسيار مهم است كه نتيجه نهايي كار چاپي، دقيقا مانند آن طرحي باشد كه در صفحه نمايش رايانه ديده مي‌شود. پيش از مرحله چاپ كارت ويزيت، مرحله طراحي اين محصول قرار دارد. صحبت درباره اهميت طراحي كارت ويزيت بسيار طولاني و مفصل است. اما آنچه در ارتباط ميان طراحي و چاپ صحيح كارت ويزيت مهم است؛ توجه به تناسب اين دو بخش با يك‌ديگر خواهد بود. به‌طور خلاصه منظور از تناسب طراحي و چاپ، انتخاب روش چاپ متناسب با طرح ارائه شده است.

اهميت چاپ صحيح در كارت ويزيت
به عنوان مثال روش و مراحل چاپ كارت ويزيتي كه از طراحي برجسته، طلاكوب، نقره‌كوب، شفاف يا امثال آن بهره مي‌برد؛ با چاپ يك كارت ويزيت داراي طراحي ساده متفاوت است. نمونه‌اي ديگر، رنگ چاپ است مثلا نوع طراحي براي چاپ كارت ويزيت با دستگاه‌هاي چاپ ۵ رنگ تفاوت‌هايي در مقايسه با دستگاه‌هاي چاپ ۴ رنگ دارد. بنابراين مهم است كه تصميمي درست در زمينه تناسب روش‌هاي طراحي و چاپ گرفته شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۸:۰۵ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

ارت ويزيت، تراكت تبليغاتي نيست. در نتيجه نبايد آن را در هر شرايطي و به هركسي ارائه داد. ارائه كارت ويزيت به مخاطبان در زمان و موقعيت‌هاي خاص، اثربخشي بسيار بالايي دارد؛ در حالي كه در زمان‌هاي ديگر ممكن است هيچ اثري نداشته باشد.

طراحي و چاپ كارت ويزيت
بهترين زمان ارائه كارت ويزيت، وقتي است كه مخاطب با حوزه فعاليت كسب‌وكار يا شخص مدنظر آشنا شده و نيازمند راه‌هايي براي ايجاد ارتباط در آينده باشد. در واقع بايد در ابتدا مخاطب كارت ويزيت را تشنه كرد؛ و زماني كه به موضوع مدنظر علاقمند شد، با ارائه كارت ويزيت امكان ارتباط در آينده را فراهم نمود.

يك شخص حرفه‌اي در كسب‌وكار، هميشه و در همه حال تعدادي كارت ويزيت همراه خود دارد. اگرچه معمولا محل ارائه كارت ويزيت در انتهاي جلسات كاري، كنفرانس‌ها، همايش‌ها، نمايشگاه‌ها و رويدادهاي مرتبط است؛ اما در هر زماني ممكن است شرايط مناسبي براي ارائه كارت ويزيت فراهم شود.

زمان و نحوه صحيح ارائه كارت ويزيت

نكته كوچك ديگر در مورد زمان استفاده از كارت ويزيت يافتن شخص مناسب است. ارائه كارت ويزيت به افرادي كه مخاطب هدف كسب‌وكار نيستند؛ بجز اتلاف وقت و هزينه، نتيجه ديگري نخواهد داشت.در نهايت ارائه كارت ويزيت در زمان مناسب و به شخص مرتبط، مي‌تواند موجب بهبود ارتباطات و شبكه كاري يك كسب‌و‌كار يا برند شخصي شود.

روش ارائه كارت ويزيت
ارائه كارت ويزيت علاوه بر يافتن زمان و شخص مناسب، نيازمند رعايت آداب مشخصي است. رعايت اين آداب كمك مي‌كند بازخورد بهتري هنگام ارائه دريافت شود. البته رعايت اين موارد در همه حال واجب نيست. گاهي شرايطي رخ مي‌دهد كه نياز به ايجاد تغييراتي در جزئيات است. بنابراين موقعيت‌سنجي در كنار توجه به اين آداب، مي‌تواند موجب موفقيت هرچه بيشتر در زمينه استفاده از كارت ويزيت شود.اولين و مهم‌ترين نكته اين است كه كارت ويزيت ابزاري براي حفظ ارتباطات قبلي خواهد بود. در نتيجه بايد آن را زماني ارائه داد كه آشنايي اوليه شكل گرفته و تمايلي براي ادامه ارتباط وجود داشته باشد.

زمان و نحوه صحيح ارائه كارت ويزيت

كارت ويزيت به نوعي شناسنامه شخص يا كسب‌و‌كار مدنظر است؛ بنابراين احترام به آن، همانند احترام به خود شخص يا كسب‌وكار است. هرگز و در هيچ شرايطي نبايد كارت ويزيت كثيف، شكسته، مچاله شده و … را به كسي ارائه داد. در واقع در چنين شرايطي، به‌طور كلي بهتر است از ارائه آن خودداري شود.

نوشتن متون اضافه روي كارت ويزيت، از جمله اطلاعات تماس بيشتر، نشانه‌اي مبني بر وجود نقص در آن است. چنين كاري ممكن است موجب ايجاد ديدگاه منفي در ذهن مخاطب شود. پس بايد هنگام طراحي كارت ويزيت و چاپ آن نهايت دقت را به خرج داد؛ تا نيازمند چنين اصلاحاتي نباشد.

هنگام ارائه كارت ويزيت، بايد آن را با احترام كامل و با استفاده از هر دو دست تقديم مخاطب كرد. در اين موقعيت بايد تصور كرد كه اين كارت مانند هديه‌اي ارزشمند است. احترام گذاشتن صاحب كارت به آن، موجب برانگيختن احترام مخاطب نيز خواهد شد.

همچنين بهتر است آن را طوري در دست گرفت كه اطلاعات روي كارت پنهان نشود. همچنين زاويه كارت بايد طوري باشد كه خواندن اطلاعات اصلي روي آن براي مخاطب، در همان لحظه ارائه امكان‌پذير باشد.رعايت اين موارد در هنگام استفاده از كارت ويزيت باعث مي‌شود اين كارت به مخاطب مدنظر، در شرايط بهتر و به روش صحيح‌تري ارائه شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۰:۰۶ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]

تصاوير مناسب در تراكت تبليغاتي
تصاوير تاثير به سزايي در طراحي تراكت دارند شما مي توانيد با استفاده از تصاوير با كيفيت نظر مشتري را جلب كنيد و اثربخشي بيشتري در مخاطب خود ايجاد نماييد.

تيتر خوب
انتخاب يك تيتر ضعيف مي تواند موفقيت تراكت شما را بسيار كاهش دهد پس براي پيدا كردن يك عنوان مناسب، خوب فكر كنيد. عنوان را مرتبط با كسب و كارتان انتخاب كنيد. خواننده بايد با خواندن تيتر از محتواي تراكت آگاه شود. اين دقيقا همان هدف اصلي است.

استفاده از فونت خوانا
فونت نوشته ها را به گونه اي انتخاب كنيد كه خوانا و مناسب با شرايط كاري و كسب و كارتان باشد. در طراحي تراكت از ۲ نوع فونت مختلف استفاده نكنيد.

شناسايي مخاطبين
جامعه هدفتان را بدقت شناسايي كنيد. پيام و چگونگي گفتار خود را متناسب با مخاطبانتان انتخاب كنيد. شناسايي جامعه هدف نيازمند صرف زمان كافي است تا بتوانيد به خوبي تبليغات و پيام خود را بگوش افرادي كه مي توانند خريدار محصول و يا استفاده از خدمات شما باشند برسانيد. مشاوره تبليغاتي

برجسته كردن مزيت ها و تخفيف هاي ويژه
مزيت هاي مهم كسب و كار خود را بيان كنيد با اين كار نسبت به رقبا خاص تر ديده مي شويد طوري كه مشتريان مي توانند شما را انتخاب كنند و كوچكترين ترديدي به خود راه ندهند. در صورتي كه محصول يا خدمات شما تخفيف ويژه اي دارد آن را برجسته كنيد و مشتري را به خريد و تماس جلب كنيد.

به عنوان مثال اين پخش تراكت داراي پالت رنگي آبي با اشكال هندسي است كه تخفيف در اين طرح به مناسبت سال نو به خوبي جلب نظر مي كند.

محتواي مختصر و مفيد
متن تراكت را كوتاه و مفيد بنويسيد و چند بار آن را بازخواني كنيد تا مطمئن شويد كه مطالب را به درستي انتخاب كرده ايد و مشتري به راحتي مي تواند پيام شما را دريافت كند. از وجود هرگونه اشتباه و غلط املايي آگاه شويد زيرا يك اشتباه نگارشي و املايي غير قابل جبران است و تراكت شما را بي ارزش مي كند.

حالت‌هاي رنگي Color Modes
اشتباه بسياري از طراحان استفاده از مد رنگي RGB مي باشد. سيستم رنگي RGB كه از رنگ هاي قرمز ( Red)، سبز (Green)، آبي (Blue) تشكيل شده است در صفحات نمايش الكترونيكي، مانيتورها، تبلت ها و گوشي هاي هوشمند مورد استفاده قرار مي‌گيرد. فرمت رنگي CMYK كه مخفف چهار رنگ: زرد (Yellow)، سرخابي (Magenta)، فيروزه اي (Cyan) و رنگ مشكي (Black) مي‌باشد، اين مُد رنگي براي كارهاي چاپي استفاده مي‌شود. بدين ترتيب براي چاپ تراكت نيز از اين مد رنگي استفاده مي‌گردد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۳:۴۱ ] [ وبلاگ ماندگار ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی